Kartonnen doos
Winkelwagentje
Contact in groen

FAQ Shop Het Veenderijtje

Bestellen en bezorgen

Als ik een artikel toevoeg aan mijn verlanglijst, is het dan gereserveerd?
Nee. Het artikel is pas voor u wanneer u betaald heeft, het wordt niet gereserveerd.
Hoe plaats ik een bestelling?
U klikt op ‘IN WINKELMAND’ bij het artikel, en nadat u gereed bent om te gaan afrekenen, klikt u op “WINKELMAND’ en betaalt vervolgens.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Omdat Het Veenderijtje niet alleen uit de shop bestaat maar ook een Atelier heeft kunnen we NIET binnen 24 uur leveren.
Wij verzenden 2 x maal per week op maandag en vrijdag. Bestellingen geplaatst tussen vrijdagmiddag 12:00 uur en maandagmorgen 12:00 uur worden maandag bij de bezorger aangeboden. Bestellingen geplaatst tussen maandagmiddag 12:00 uur en vrijdagmorgen 12:00 uur worden vrijdag bij de bezorger aangeboden. Gewoonlijk volgt bezorging dan 1 dag later, tenzij u in het buitenland woont.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Pakketpost krijgt een Track-Trace code die u krijgt doorgemaild omdat wij bij voorkeur met DHL verzenden. Daarnaast kunt u bij ‘Account’ kijken wat u besteld heeft.
Wat is een track & trace code?
Zodra uw pakket verzonden is, ontvangt u een track & trace code waarmee u uw bestelling online kan volgen. Geen code ontvangen? Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via het contactformulier .
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet op kom halen bij het postkantoor, PostNL Servicepunt, DHL depot?
Na 14 dagen stuurt de depothouder het pakket terug naar Het Veenderijtje, haal het dus op voordat deze termijn verstrijkt.
LET OP! Neem een geldig legitimatiebewijs mee als u de bestelling op komt halen bij de depothouder.
Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?
Zodra u de bestelling heeft betaald, sturen we u een e-mail waarin we de ontvangst van uw order bevestigen. In deze e-mail vind u informatie over de producten die u heeft besteld, de totale kosten van de order inclusief bezorging, en het bestelnummer. Daarnaast kunt u bij ‘Account’ kijken wat u besteld heeft.
Hoeveel zijn de verzendkosten?
Dat is afhankelijk van het formaat en gewicht van het artikel, en de bezorglocatie. Alle tarieven, zowel nationaal als internationaal, zijn gebaseerd op de meest recente tarieven van PostNL, DHL of andere bezorger.
Mijn product is defect aangekomen, wat nu?
Meld het ons onmiddellijk door ons te bellen en vul daarna het retourformulier in, en zend het artikel terug in zijn originele verpakking.
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier .
Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?
Bel zsm 05 46723355 met uw verzoek tot wijziging. U kunt uw bestelling annuleren via ‘Account’.
Kan ik vanuit het buitenland bestellen? 
Ja, dat is mogelijk. Houd er rekening mee dat er bij landen buiten de EU hoogstwaarschijnlijk douane- of importkosten en/of belastingen betaalt moeten worden, deze komen voor uw rekening. Verzenden alleen kan al erg duur zijn, nog afgezien van de eventuele invoerkosten en/of belastingen. Ook de retour verzendkosten vanuit het buitenland komen voor uw eigen rekening. International Shipping? YES, but restrictions apply, we only ship to: Belgium and Germany
Wij verzenden ALLEEN naar België en Duitsland. 

Wanneer is een artikel weer leverbaar als het tijdelijk niet op voorraad is?
Dat is afhankelijk van het artikel:een unicaat zoals een schilderij komt uiteraard niet meer terug op voorraad. Misschien wel iets vergelijkbaars, maar dat is afhankelijk van de tijd die we hebben om ‘productie’ te maken. Een ander artikel kan redelijk snel weer in voorraad komen, vraag het ons via het contactformulier.
Waarom lukt het niet om een artikel in mijn winkelmand te plaatsen?
Het artikel is misschien nét uit voorraad geraakt, of uw browserinstellingen zijn niet goed, uw beveiliging moet wellicht worden aangepast. Let op aub: u blijft zelf verantwoordelijk voor uw beveiliging.
Kan ik een uitverkocht artikel reserveren?
Nee. Wel kunt u via het contactformulier aangeven dat u het artikel heel graag zou willen kopen, maar dit geeft geen enkele garantie.
Mijn bestelling is een cadeau. Kan ik een bericht toevoegen aan mijn bestelling? Ja dat kan, mail ons direct na bestellen uw ordernummer, het artikelnummer en de boodschap die u erbij wilt via het contactformulier.
Mijn bestelling is een cadeau. Kan het cadeau worden ingepakt? 
Ja dat kan, mail ons direct na bestellen uw ordernummer, het artikelnummer en de eventuele boodschap die u erbij wilt via het contactformulier.

 

Kortingscodes

Ik heb een kortingscode, waar moet ik dit invullen?
Op de pagina WINKELMAND of AFREKENEN.
Mijn kortingscode werkt niet, wat kan ik nu doen?
Uw Kortingscode kan niet meer geldig zijn, de periode wanneer deze verzilverd kon worden is afgelopen of u heeft het minimum bestelbedrag van waaraf de korting geldig is, nog niet bereikt. Wanneer u denkt dat uw bon toch écht geldig zou moeten zijn,mail ons dan via het contactformulier.
Kun je meerdere kortingscodes invoeren per bestelling?
Nee, slechts 1 code per bestelling is mogelijk.

 

Betalen

Hoe kan ik betalen in de webwinkel?

Met PayPal, CreditCard, iDEAL, Bancontact, GiroPay, KBC, Sofort Banking of EPS.
Hoe weet ik of ik betaald heb?
U ontvangt onmiddellijk na uw betaling een orderbevestiging met daarin de melding dat u betaald heeft.
Zijn mijn gegevens veilig tijdens het betalen in de Veenderijtje Shop?
Ja volkomen veilig. Wij hebben een SSL-certificaat geïnstalleerd dat zorgt dat uw gegevens versleuteld worden verzonden naar de betreffende bankinstelling of creditcardinstelling. Het Veenderijtje slaat zelf geen betaalgegevens op en kan deze ook niet zien, wij krijgen alleen bericht dat u betaald heeft.
Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?
Dat is afhankelijk van de betaalwijze, bij iDEAL is dat direct maar bij gebruik van PayPal of creditcard kan dit een aantal weken duren.
Ik heb een kortingsbon, waar kan ik dit invullen?

Op de pagina WINKELMAND of AFREKENEN.
Kan ik in de shop met een creditcard betalen?
Ja dat kan, zie hierboven voor onze betaalmethodes.
Kan ik in de shop betalen met ‘Achteraf betalen’ via Afterpay?
Nee, dat kan niet.

 

Ruilen & Retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Ja, dat kan. Vul daarvoor het retourformulier in, en zend daarna het artikel terug in zijn originele verpakking. 
Mijn product past niet of bevalt niet, wat moet ik doen?
Vul daarvoor het retourformulier in, en zend het artikel daarna terug in zijn originele verpakking.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?
Wanneer uw bestelde artikel ongedragen, zonder schade of defect is geretourneerd in zijn originele verpakking en het voldoet aan de voorwaarden voor retour (zie onze Algemene Voorwaarden (web)Shop Het Veenderijtje) dan volgt zsm een terugbetaling.
Ik heb een artikel gekocht in de sale. Mag ik dat ruilen of retourneren?
Ja, dat kan. Vul daarvoor het retourformulier in, en zend daarna het artikel terug in zijn originele verpakking. 

 

Garantie

Welke garantie zitten er op artikelen?
Op elk gebruiksartikel dat wij aan u leveren, is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie duurt, is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is een garantie van één jaar van toepassing. Mocht dit afwijkend zijn, dan kunt u dit lezen in de schriftelijke bevestiging die u van ons krijgt aangeleverd bij het product dat u heeft gekocht, en op de factuur die u per e-mail krijgt toegestuurd. Op verbruiksartikelen bieden wij geen garantie, behalve dat deze tenminste houdbaar zijn tot de op het product vermelde THT datum. Indien u bij één van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, dan dient u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.

 

Account

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen in de Veenderijtje Shop?
Nee, een account is niet noodzakelijk. Het is wel handiger om een account te hebben omdat u dan kunt terugkijken wat de status van uw order is, en bij de volgende aankoop niet weer al uw personalia in te hoeven voeren.

 

Contact

Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn per telefoon bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 15:30 uur op 0546-723355 , BGG 06-25474777, dat is ook het WhatsApp nummer. 
Via het contactformulier kunt u altijd contact opnemen. Wij streven er naar om uw mail binnen 24 uur te beantwoorden. Dat lukt niet altijd, excuses voor het eventuele ongemak.